Kegyes hazugság

2010.01.29. 13:49

vidi

Réges-régen, amikor öntudatára ébredt, önjáró rock rajongó lettem, az underground zenei körökben, ahol mozogtam, rengeteg jobbnál, jobb zenekart és koncertet el lehetett csípni, legalábbis így emlékszem. Volt olyan hétvége, hogy a Screent és a Bedlamot csütörtöktől, vasárnapig négyszer láttam, mentünk utánuk, velük, ahogy kell. (Végülis innetől kezdve igencsak benne vagyok a magyar rockzenei életben és képbe vagyok a felhozatallal rendesen.)

 

Toltam a talicskát, tanultam, osztottam az észt, fikáztam mindent és mindenkit, olvastam a hammeres Lacikat, felnőttem, van családom, két csodaszép fiam, de egy valami változatlan, azóta is elképesztő mennyiségű zenét hallgatok. Haladok a korral, de ahogy öregszem, már erősen nosztalgikus állapotaim is vannak, főleg ha csillagvizsgálóra iszom magam és elkezd motoszkálni bennem egy jó kis riff, egy dallam, egy hang, ilyenkor akár napokig is agyalok a megfejtésen. Így történt ez a múlt héten is.

A 15 éves Blind Myself koncertről hazavergődve, beugrott egy újabb feladvány, persze a megfejtés nélkül. Alvás, gyerekek, család, veresegyházi medvepark, megint hétfő, meló és folyamatos agyalás. Napokig semmi, végre péntek és hajnalban jött a megvilágosodás, megvan.

Némi reggeli erősport után, bekapcsoltam a számítógépet és nekivágtam a virtuális erdőnek. Minimális információ és természetesen semmi konkrétum, találat zéró. Akkor részletesebben nézzük meg mi is van, valaminek lennie kell, az szinte biztos, ez annyira jó zene, csak feltolta már valahova, valaki. Pár perc matekozás és irtózatos kattintgatás után, megvan pár hivatkozás, de azokon sincs semmi, majd teljesen véletlenül a Bedlam fórumon találom magam, ahol láss csodát be van linkelve egy hozzászólásba, pont az, amit keresek. Hurrá! De mi is ez. Kérem szépen, a keresett zene a The Rain nevű gödöllői/kazincbarcikai rock zenekar 1995-ös Tales EP-jéről való white lie című nóta. (A Bedlamos kapcsolat, átfedés pedig a Lovász Béci és a Mestes Csabi, akik itt is, ott is tagok voltak!)

A kérdéses dallam a videón a 4. másodperctől kezdődik és Balázs 26. másodpercében benyögött ’yeah’-ig tart. Óriási!

Emlékezzünk meg a fiúkról is, a The Rain tagjai a következő arcok voltak: Pintér Balázs ének, Lovász Béla gitár, Koltay Tamás dob, Mester Csaba basszusgitár! Volt egy 1993-as demójuk a háromszámos Nobody, egy orbitálisan nagy slágerrel, ami az i never come back (vadászás alatt!). 1995-ben kiadták a Tales Ep-t és utána ahogy lenni szokott kimúlt a zenekar, amiben szerintem óriási potenciál volt, de sajna ez van. Az EP-n található intro, plusz 9 szám, egytől egyig rock sláger, ami a mai napig igencsak megállja a helyét, sőt. A megfejtős számon kívül, még kettőt találtam (sweet angel, the last stair down), ezeket is megosztom veletek.

Rocki’n Köcsögök!

A bejegyzés trackback címe:

https://raklapfos.blog.hu/api/trackback/id/tr631712416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csercsab 2010.01.29. 15:23:57

Köszönöm Barátom!
Ismerem a Screent, Bedlamot és a Rain-t is. Megvan mind. Csak a Nomad nevű zenekar nincs meg. Valaki segítsen ezen!
süti beállítások módosítása