Olvass paraszt!

2012.03.14. 13:30

vidi

Minimum akkora az önbizalmam, mint a magyar államadóság és emellett elképesztően okos és tájékozott is vagyok, tulajdonképpen mindenhez értek, de főleg a humorhoz és ami a legjellemzőbb rám, hogy roppant önkritikus vagyok másokkal. Minden érdekel, még az is, ami nem kellene, hogy érdekeljen, mert érdektelen vagy mégse. Én már Hoffman „Kiadtam a jelszót, hogy baltát a kézbe, baltázni a tananyagot, ellenőrizni!" Rózsa előtt is elolvastam minden kötelező olvasmányt is, mondjuk legtöbbnek csak a címéig és a tartalomjegyzékéig jutottam, az ajánló pedig vagy megvolt, vagy sem. Konkrétan nem variáltam túl a dolgot, mert sem időm, sem kedvem nem volt más hülyeségeit elolvasni, így már az elején irodalmi fekete lyukba estem. Elég, ha csak a legnagyobb megtorpanást említem, konkrétan például kétszer kezdtem el a nagy klasszikust, az Egri csillagokat, de pont a második kísérletnél tartottam, amikor leadták a tévében, így végül feladtam a 7. oldalnál (az elsőnél a második oldalig jutottam). Nem vagyok büszke rá, de végül is igen, hogy úgy toltam végig a gimnáziumot (is), hogy egyetlenegy kötelezőt sem olvastam el, egyedül E. T. A. Hoffmann Az arany virágcserépének az utolsó 20 oldalát gyűrtem le, az elejét meg kitaláltam hozzá. A többinél az egészet ki kellett találnom, csak ez a virágcserepes képzavar(t) be kicsit, itt kénytelen voltam beleolvasni. Ettől függetlenül akkora dicsérettel érettségiztem magyarból, hogy még a hangosba is bemondtak az év végén, és biztos vagyok benne, hogy ez annak volt köszönhető, hogy nem variáltam tele az agyam mások hülye gondolataival, hanem kitaláltam én, mondjuk nem tagadom az irodalmi lexikonok is jó szolgálatot tettek, mert azokat minden adott témánál elolvasgattam. Szóval én vagyok a világ legolvasottabb nem olvasó embere, de ettől függetlenül mindenről tudok. Azt pedig, hogy közel ötezer oldal lesz a kötelező olvasmány a középiskolásoknak, én messzemenően támogatom, ha nekem harcolnom kellett a könyvekkel, harcoljanak meg a mostani fiatalok is, bár én még hozzácsapnék jó pár könyvet, David Morell Rambo-ját biztos és kötelezővé tennék egy-két blogot is, mert szerintem ez így elég karcsú. Olvasni jó, de mindent tudni még jobb.

A bejegyzés trackback címe:

https://raklapfos.blog.hu/api/trackback/id/tr694316052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása